torsdag 22 april 2010

Allt är Islands fel

Det sa pang i vulkanen i Europas glesast befolkade land, Island och plöstsligt var allt Islands fel. Det är Islands fel att familjerna inte kommer hem från deras dyra fantastiska semester och Islands fel att små affärssnubbar sitter fast och inte kommer till deras möten.
Haha touché säger jag, för har ni åkt dit kan ni sitta där-när resten av oss sitter och sliter i skiten i kalla Sverige (vart tog våren vägen?)
Tack Island :)

Vanlig torsdag idag.. drygaste svenska lektionen på länge. Ja för jag behöver veta prefix och klurifix och allt vad det hette på grekiska och latin, det är väldigt användbart och något jag kommer ha nytta av i framtiden (känn ironin).
Sen matte, förberedning av NP om några veckor och snack om senaste provet, senaste bajsprovet för att vara helt exakt.
Sen plöstligt kom snö och hagel (bara för det händer alltid i april) och höll på tills det att Matilda ville gå ut i det fina vädret.
Biologilektionen...hjärtat-blodomloppet-solglasögon som satt på baksidan av mitt huvud-skratt - skratt-skratt.
Innebandy på idrotten, same shit same shit.
Historian, smått besviken. Tyckte inte den var särskilt givande idag (ursäktar mig Stefen), ansåg att vi stod och stampade på samma ställe...anyhow.

Har fixat gymkort idag också *stolt*, nu jäklar! Börjar på måndag :) Lovely.
Vad för mer intressant händer i mitt liv...

Spenderade eftermiddagen i onsdags med Denice och Emelie på espresso house, superdupermysigt! Och sen spinning med Emelie på kvällen. Trevligt trevligt måste jag säga.
Imorgon blir det nationella prov-uppsats i Spanska (bajs) och sen till älsklingen på eftermiddagen.

Ett par citat :)

Alexandra: Får målvakten verkligen ha klubba? (Rektorn står i mål under DP bandy turnering)
Darrel (idrottslärare): Well...he is the principle..

Stefan (historia lärare): There are actually pictures of Lenin walking around in Malmö
Matilda: På Breeze !

Stefan: Well I say..END THE FUCKING WAR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar